• Neem contact op voor meer informatie via 053-8701959

  • Fiscale aangiften

  • Gedurende het jaar krijgt iedereen te maken met de belastingdienst. Er zijn vele vormen van belasting. Waar het bij de aangiften om gaat, is het indienen van de juiste bedragen waardoor u niet te veel maar ook niet te weinig afdraagt, wat later naheffingen kan geven. RondOM Administraties verzorgt o.a. de volgende fiscale aangiften:

     Aangifte Omzetbelasting (BTW).
     Aangifte Intracommunautaire Prestaties (ICP).
     Aangifte Loonheffing (LH).
     Aangifte Vennootschapsbelasting (VPB).
     Aangifte Inkomstenbelasting (IB).
     

    Aangifte Omzetbelasting (BTW)

    Als ondernemer voor de btw moet u btw-aangifte doen. U geeft in uw aangifte de btw aan die u hebt berekend aan uw klanten, en de btw die u hebt betaald en welke u kunt aftrekken. De belastingdienst is erg streng op het gebied van het indienen én betalen van de BTW. U kunt de BTW-aangifte zelf doen, maar ook uitbesteden aan RondOM Administraties. Wij houden rekening met de geldende regels inzake de BTW aangifte zoals bijvoorbeeld privé gebruik auto, verleggingsregelingen, Kleine ondernemersregeling en aangiften Intracommunautaire Prestaties.

    Aangifte Intracommunautaire Prestaties (ICP)

    Zaken doen met het buitenland brengt aanvullende administratieve verplichtingen met zich mee. Bij leveringen van goederen of diensten binnen de EU bent u verplicht om een aangifte ICP in te vullen. Deze verkopen moet u dan periodiek (maandelijks of per kwartaal) aangeven aan de belastingdienst. Voor u is het belangrijk om te weten of uw klant inderdaad ondernemer is. Als namelijk bij controle van uw administratie blijkt dat uw klant geen ondernemer is, krijgt u een naheffingsaanslag. U moet dan alsnog btw betalen over de goederen en diensten die u zonder btw hebt geleverd. Vraag uw klant daarom om zijn btw-identificatienummer. U kunt het nummer controleren om er zeker van te zijn dat uw klant als ondernemer in het buitenland bekend is. Neem voor meer informatie vooraf contact op met RondOM Administraties.

    Aangifte Loonheffing (LH)

    Wanneer u personeel in dienst hebt, dient na afloop van elke periode (maand of 4-weken) de aangifte loonheffingen te worden samengesteld. Als u de salarisadministratie aan RondOM Administraties uitbesteedt, dan houden wij rekening met de geldende regels zoals privé gebruik auto, werkkostenregeling, pensioenregelingen e.d.

    Aangifte Vennootschapsbelasting (VPB)

    Hebt u een BV dan moet u ook aangifte doen voor de vennootschapsbelasting en krijgt u te maken met zaken als investeringsaftrek, deelnemingsvrijstelling, fiscale eenheden en aanmerkelijk belang. RondOM Administraties past de regels, die op uw situatie van toepassing zijn, toe in uw aangifte VPB.

    Aangifte Inkomstenbelasting (IB)

    Wanneer u een eenmanszaak of VOF heeft, krijgt u te maken met allerlei regelingen zoals startersaftrek en zelfstandigenaftrek. Indien u deze regels niet (goed) kent, loopt u het risico dat u te veel belasting betaalt. RondOM Administraties kan de aangifte inkomstenbelasting voor u én uw partner verzorgen zodat u niet meer betaald dan nodig is. Ook checken wij of u in aanmerking komt voor toeslagen zoals huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderopvangtoeslag en kindgebonden budget en vragen dit gelijk voor u aan. Zo weet u zeker dat u optimaal gebruik maakt van de fiscale regelingen.